- Өзіңіз туралы қысқаша айтып өтсеңіз, бұл жолға қалай түстіңіз?
- 2000 жылы, дәл 21 жыл бұрын мен дінге бет бұрдым. Осы жолға түсуіме ешкім жол көрсеткен жоқ, яғни, бұл өздігінен келген нәрсе. Шын мәнінде, мен үнемі діни кітаптарға қызығушылық таныттым, көп оқыдым. Оның ішінде - әртүрлі діни әдебиеттер бар. Бір күні қолыма Інжіл түсті. Мен оны зерттей бастадым, содан кейін басқа христиандық бағыттағы кітаптар болды. Ақыры бұл маған өте жақын деген қорытындыға келдім және дінге табыну рәсімінен өтуді шештім. Ол күн менің есімде жақсы сақталды. Бұл 5 мамыр, жұма күні болатын. Қазандағы Құдай анасы ғибадатханасына келіп, сыйынғым келеді дедім. Ол кезде мен Ұзынағаш ауылында тұрдым. Осыдан кейін,айналамдағы көптеген адамдар маған діни қызметкер болуың керек дегенді айта бастады. Ол туралы маған пірәдар да айтты. Алғашқы жылдары бұл үлкен жауапкершілік болғандықтан, ол жайлы ойлаған да жоқпын. Біраз уақыттан кейін Құдайдың мені шақырып жатқанын түсіндім және осы жолды таңдауға бел будым. Мен Алматы епархиялық теологиялық мектебіне түстім. 2 жылдық оқудан кейін, 2005 жылы Мәскеуге кетіп, екінші курсқа діни семинарияға түстім. Сонымен қатар, Шолохов атындағы Мәскеу мемлекеттік университетіне сырттай оқуға түсіп, мұғалім дипломын алдым.
2011 жылы Қазақстанға оралдым. Мені Астанайский митрополит шақырды, өйткені ол менің қазақ тілінде сөйлейтінімді естіді. Мен бала кезімнен қазақша сөйлеймін, бұл менің ана тілім, мен қазақ мектебін бітірдім. Осылайша, мен Алматыда орналасқан Құтқарушы Мәсіхтің ғибадатханасына тап болдым.
- Қазақ тілін үйрену тобын құру идеясы қалай келді?
- 2004 жылдан бастап ғибадатханада қазақ тілі курсын жүргізе бастадым. Кез-келген адам сабаққа келе алады, бізде ғибадатхананың жанында қарапайым ғана ғимарат бар. Біз апта сайын кездесетінбіз, мен адамдарға сабақ бердім. Алдымен мен «Эшко» оқыту әдісін қолдандым. Содан кейін ол танымал болды. Оларда брошюралар, аудио сабақтар болды. Бұл тиімді болды. Мұнда қызығушылық танытқандар өте көп болды. Ол 2019 жылға дейін сабақ бердім. Бізде жазғы демалыс болды, ал қалған уақытта біз оқыдық. Алдымен 50 адам келді, содан кейін сәл аз. Курстар тегін болды.
Содан кейін бір жарым жыл үзіліс болды. Бірақ діни қызметкерлер мені ұстаздыққа қайта оралуымды өтінді. Бірақ қазір көп нәрсе өзгерді. Пандемияға байланысты мен онлайн-курстар жүргізіп жатырмын. Біз осы режимде бір жыл жұмыс істедік.
- Қазірдің өзінде ауызекі тілде сөйлейтін ең қызықты студенттеріңіз туралы айтып беріңізші?
- Менде қазірдің өзінде мәтіндерді белсенді түрде аударатын 8 адам бар, студент Алексей іс жүзінде менің көмекшім болды. Студенттердің орташа жасы 30-40 жасты құрайды.
- Онлайн сабақтарында қандай әдістерді қолданасыз?
- Онлайн сабақтарға әдетте 10 шақты адам қатысады. Мен конференция арқылы үйден тікелей эфирге шығамын. Мен грамматиканы түсіндіре бастаймын, мысалы, біз өткен шақтан өтеміз деп айтамын, мен бәрін мысалдармен түсіндіремін. Содан кейін практикалық бөлім келеді, біз жаттығамыз, сөйлемдерді аударамыз. Әр оқушыны эфирге шақырып, тапсырма беремін. Мен орысша сөйлеймін, бұл сөйлемді маған аударыңыз. Оқушы тапсырманы орындайды, мен әрдайым қолдаймын, қателіктер үшін ұрыспаймын. Мақтау керек, бұл бастысы. Бұл негіз.
- Сіздің сабағыңызға кез-келген адам қатыса ала ма?
- Кез-келген адам сабаққа қатыса алады. Сіз топқа WhatsApp-тағы «Қазақ тілі Элиша »немесе менің онлайн сабақтарыма қатыса алады.
- Қазіргі таңда интернет желісінен библияның қазақ тіліндегі аударма нұсқаларын табуға болады. Оны өз әдіснамаңызда қолданасыз ба, мүмкін сіз белгілі бір сәттерді өзіңіз аударасыз ба?
- Былтыр мені Інжіл қоғамының Алматыдағы жиынына шақырды. Мен олардың Інжілдің жаңа аудармасын жасағысы келетіндігін білемін, өйткені сіз айтып отырған Интернеттегі «Киелі кітаптың» аудармасын қазақтар емес, түріктер жасаған болатын. Бұл кітап протестанттар үшін аударылған. Қазір Киелі кітаптың жаңа аудармасы бойынша жұмыс қызу жүріп жатыр, маған "Жаңа өсиеттің" аудармасымен танысу тапсырылды. Бірақ бұл ұзақ жылдарға созылатын көп жұмыс. Інжілде 66 кітап бар. Болашақта аударма дайын болғанда, әрине, мен өз сабағымда Інжілден мысал келтіремін. Менің оқушыларым осы уақытқа дейін алғашқы білімге ие болады және Інжілді қазақ тілінде оқи алады деп сенемін.
Шіркеулерде қазақтілді қызметкерлер көп емес. Сіздің идеяңызды бүкіл елге тарату мүмкін бе?
- Иә, шіркеулерде қазақ тілінде сөйлейтіндер аз, Алматыда 3 қазақ шіркеу қызметкері бар. Тілді меңгеру кез-келгеннің қолынан келе бермейді, өйткені мен қазақтілді ортада өстім. Мұндай сабақтарды өткізу қаншалықты маңызды екенін түсінемін. Тіл - бұл жай сөздер немесе дыбыстар емес, бұл мәдениет, дәстүрлер. Мен адамдарға көмектескім келеді, бірақ кейде шаршаймын. Бүкіл елге тарату дейсіз бе? Білмеймін. Бұл өте үлкен жұмыс. Әзірге мұндай жоспарлар жоқ.